קורות חיים - Curriculum vitae

ברנרון מאיר

 

ת.ז:      3273362703

כתובת: מעונות רזניק, הר הצופים, בניין 5 חדר 100 ,ירושלים.

טלפון:   054-806-4770

ד.א:      meir.barneron@gmail.com

 

 

השכלה גבוהה

א.      מסלול ישיר לדוקטורט, במחלקה לפסיכולוגיה, המגמה החברתית. מנחה: פרופסור אילן יניב. נושא המחקר: שיפוט וקבלת החלטות.

ב.      תלמיד במרכז לחקר הרציונליות בקמפוס גבעת רם, האוניברסיטה העברית, החל משנת הלימודים תשע"ג.

ג.       לימודים לתואר שני בפסיכולוגיה במגמה החברתית, באוניברסיטה העברית, תשע''ב.

ד.      תואר ראשון בפסיכולוגיה ולימודים משלימים, האוניברסיטה העברית בירושלים. ממוצע תואר: 96.8 (הצטיינות יתרה).

ה.      מכינה אקדמית באוניברסיטה העברית, המכינה לתלמידי חו"ל על שם רוטברג. ממוצע סופי 101 (הצטיינות יתרה)

 

מלגות ופרסים

-          מלגת הופמן לטיפוח מנהיגות ואחריות חברתית עבור דוקטורנטים מצטיינים, לשנות הלימודים תשע"ג, תשע"ד, תשע"ה.

-          מלגת המרכז לחקר הרציונליות לתלמידי דוקטורט, לשנות הלימודים תשע"ג, תשע"ד, תשע"ה.

-          מלגה מהקרן ראות ורעות לדוקטורנטים, לשנת תשע"ב.

-          מלגה לתלמידים במסלול הישיר לדוקטורט, לשנת תשע"ב, תשע"ג, תשע"ד.

-          מלגת הצטיינות ומלגת מחיה בשנה ראשונה של לימודי המוסמך.

-          מלגת הצטיינות לבוגר, מלגת דיקן הפקולטה.

-          מלגת הצטיינות, המכינה האקדמית באוניברסיטה העברית (תלמידי חו"ל, בי''ס רוטברג).

-          רשימת מצטייני דיקן לתלמידי בוגר, הפקולטה למדעי החברה, שלוש שנים:  תשס"ח, תשס"ט, תש"ע.

-          מצטיין דיקן לימודי מוסמך, שנת לימודים תשע"א, על סמך ציוני שנה א של התואר המוסמך.

 

ניסיון תעסוקתי

א.      מנהל המעבדה של פרופסור אילן יניב, בנושאי שיפוט, קבלת החלטות ומשא ומתן, במחלקה לפסיכולוגיה, במהלך שנות הלימודים תשע"א, תשע"ב. התפקיד כולל ניהול צוות המעבדה, הרצת ניסויים, ניתוח תוצאות, כתיבת דוחות, ישיבות מעבדה, קריאת מאמרים והעלאת ביקורות עליהם, אחריות על ציוד המעבדה.

ב.      מתמחה בתחום הפסיכומטריקה, מבחנים, כלי מיון והערכה, במרכז הארצי לבחינות ולהערכה באגף המחקר, בהנחיית ד"ר ענת בן סימון. מטרת העבודה היא תיקוף מערכת לתפקודי למידה (מת"ל) המשמשת לאבחון ליקויי למידה בהשכלה הגבוהה בישראל, לצורך המלצת טיפול והתאמות במהלך הלימודים הגבוהים ולקראתם. העבודה דורשת חשיבה יצירתית, הבנה סטטיסטית מתקדמת, שליטה בתוכנות ניתוח, וכוללת קריאת ספרות ודוחות פנימיים, ניתוח תוצאות המחקר, כתיבת דוחות והמלצות.

ג.       עוזר הוראה בקורס "אישיות" (תואר ראשון), במחלקה לפסיכולוגיה, באוניברסיטה העברית בשנת הלימודים תשע"א, תשע"ב. התפקיד כולל  עזרה לסטודנטים במהלך הסמסטר (כ 230 תלמידים), כתיבה ובדיקת עבודות, כתיבה ובדיקת בחינות.

ד.      אסיסטנט בקורס "תורת המבחנים" (תואר ראשון) במחלקה לפסיכולוגיה, באוניברסיטה העברית בשנת הלימודים תשע"ג. התפקיד כולל  עזרה לסטודנטים במהלך הסמסטר, כתיבה ובדיקת עבודות, כתיבה ובדיקת בחינות.

ה.      מדריך חברתי לדוברי צרפתית, בצוות מדריכי מנהל הסטודנטים (משרד הקליטה, הסוכנות היהודית)  מחוז ירושלים, בבית הספר לתלמידי חו"ל על שם רוטברג (האוניברסיטה העברית, הר הצופים), בשנות הלימודים תשס"ט, תש"ע. העבודה הינה מגוונת מאוד וכוללת בין השאר: הדרכה קבוצתית, העברת פעילויות חברתיות, יצירה והעמקת קשר עם כל אחד מהסטודנטים, העברת ראיונות אישיים לאיתור צרכים וקשיים חברתיים ואישיים, עזרה והפניה לגורמים טיפוליים בשעת הצורך.

ו.        העברת שיעורים פרטיים לתלמידי תיכון ועל תיכוניים, במתמטיקה ובעברית, בשנות הלימודים תשס"ט, תש"ע, תשע"א. התלמידים הינם עולים חדשים הנמצאים בארץ שנים בודדות, ולכן מעבר ללימוד עצמו, היה דגש על השתלבות התלמידים במערכת החינוך, ושיתוף פעולה רב עם ההורים.

 

פרסומים מדעיים

-          בן-סימון, ע., ענבר-וייס, נ., ברנרון, מ. ופולצ'ק נ. (בכתיבה). תיקוף חוזר של מבחני מת"ל. ירושלים: המרכז הארצי לבחינות ולהערכה. (בעברית)

 

כנסים מדעיים

הרציתי בכנס:

-          ברנרון, מ. (2012). בחינת תוקף הניבוי של משתני הרקע הנאספים במת"ל. הכינוס השמיני של האגודה הישראלית לפסיכומטריקה (אפ"י). תל-אביב יפו.

אני חתום על ההרצאה:

-          ענבר-וייס, נ., בן-סימון, ע., ברנרון, מ. (2012). מבנה מבחני השפה במת"ל - מערכת לאבחון לקויות למידה. כנס אקרולט 2012. תל-אביב.

-          ענת בן-סימון, מאיר ברנרון, נורית ענבר-וייס. המבנה הגורמי של תפקודי השפה המשמשים באבחון דיסלקסיה במת"ל. הכינוס התשיעי של האגודה הישראלית לפסיכומטריקה (אפ"י). ירושלים, 2013.

 

ניסיון התנדבותי

א.      המרכז ללמידה לעיוור, האוניברסיטה העברית, ירושלים. חונכות אישית עם שני סטודנטים לקויי ראייה לקראת הבגרויות והבחינה הפסיכומטרית.

ב.      התנדבות בבית  אבות "בית באייר" ברמת אשכול, ירושלים, כחצי יום בשבוע לאורך שנת הלימוד תשס"ט (סך הכה כ140 שעות). העבודה כוללת שיחות עם הקשישים, העלאת זיכרונות, פגישות אחד לאחד, משחקים קבוצתיים, דאגה למצב הבריאותי והנפשי של כל אחד ועוד. כמו כן, העבודה הינה בשיתוף פעולה אקטיבי עם גורמים שונים, המפעילים את מרכז היום, ומציעים פעילויות שונות, כגון פעילויות ספורטיביות, יצירתיות, פעילויות אחרות הקשורות לריפוי בעיסוק, ועוד.

ג.       התנדבות בבית החולים הפסיכיאטרי "הרצוג", בגבעת שאול, ירושלים, חצי יום בשבוע במחלקת אשפוז גברים ונשים לאורך שנת הלימודים תשע. התפקיד היה פתוח ותלוי ביוזמת המתנדב וכלל השתתפות פעילה בפעילויות המחלקה, כגון ישיבות בוקרצהריים עם המטופלים ומטפלים (אחיםאחיות, רופאים פסיכיאטריים, ופסיכולוגיים), קבוצות ריפוי בעיסוק, קבוצות פסיכודרמה, וכולי. כמו כן,היה דגש על יצירת קשר אישי עם מספר מטופלים לאורך תקופת אשפוזם.

ד.       התנדבות בקליטה ובייעוץ עולים חדשים צעירים מטעם האוניברסיטה העברית ובתור מייצג של המכינה לתלמידי חו"ל, במסגרת ימי קליטה וימי פגישה עם קבוצות עולים, לאורך שנות הלימודים תשס"ח, תשס"ט, תשע, תשע"א.                                                                                                                                              

 

אחר

-        מחשבים: Visual Basicל Excel,  SAS ,SPSS - ברמה טובה מאוד.

-        שפות: צרפתית ברמת שפת אם. אנגלית ברמה אקדמאית טובה.